Whistleblower-programma ontworpen voor transparantie

Bij Bramidan doet jouw stem ertoe, we geloven in open gesprekken en moedigen iedereen aan om zorgen te uiten over onwettig of onethisch gedrag.
We geloven in transparantie en verantwoordelijkheid in alles wat we doen — iedereen heeft de vrijheid om zich uit te spreken als zij onregelmatigheden of illegale activiteiten waarnemen die door onze werknemers worden begaan.

Hoewel we individuen aanmoedigen om incidenten te melden bij hun directe leidinggevende, is dit niet altijd de meest effectieve aanpak en kan dit leiden tot gemiste meldingen. Daarom hebben we een whistleblower-systeem opgezet voor anonieme meldingen.

Ons whistleblower-systeem wordt beheerd door WhistleSystem om een volledig anoniem en veilig meldingsproces voor whistleblowers te garanderen. Werknemers en belanghebbenden kunnen dit systeem gebruiken om ernstige wanpraktijken of overtredingen van de wet met betrekking tot Bramidan te melden.

Meldingen kunnen worden gedaan door interne en externe belanghebbenden die toegang hebben tot het systeem en op de hoogte zijn van een mogelijke overtreding.

 

Onze whisteblowing-dienst

Onze whistleblowing-dienst maakt het mogelijk om ernstige risico’s of wangedrag te melden die individuen, onze organisatie, de samenleving of het milieu beïnvloeden. Meldingen kunnen betrekking hebben op strafbare feiten, onregelmatigheden of schendingen van EU- of nationale wetten in een werkgerelateerde context. Bewijs is niet vereist, maar alle meldingen moeten te goeder trouw worden gedaan.

Wij gebruiken WhistleSystem en hebben Zefyr Portfolio Management P/S aangesteld als beheerder van het whistleblowing-systeem. Zefyr is een investeringsmaatschappij die zich richt op het creëren van lange termijn waarde en het ondersteunen van de groei van bedrijven, met prioriteit voor professionaliteit, continuïteit en vertrouwen.

Alle meldingen worden afgehandeld door de beheerder, en geen enkele medewerker of leidinggevende bij Bramidan heeft toegang tot de gemelde gegevens.

 

Voor een betere werkplek en samenleving

Onze whistleblowing-dienst zorgt voor anonimiteit via veilige, versleutelde en met wachtwoord beveiligde communicatiekanalen. We moedigen open communicatie aan en het gebruik van dit systeem om zorgen of incidenten te melden zonder angst voor represailles.

Klokkenluiders worden niet gestraft voor het naar voren brengen van informatie, en er zal geen negatieve invloed zijn op hun carrière of persoonlijke leven als gevolg van hun melding. Het whistleblower-programma van Bramidan bevordert transparantie en veiligheid voor werknemers en andere belanghebbenden.

Alle meldingen worden vertrouwelijk behandeld.

Hoe meldingen worden afgehandeld

Alle meldingen worden afgehandeld door Zefyr Portfolio Management P/S, en geen enkele medewerker van Bramidan heeft toegang tot de gerapporteerde gegevens.

Het proces na het indienen van een melding verloopt als volgt:

  1. De programmabeheerder bevestigt de ontvangst van de melding binnen 7 dagen aan de whistleblower.
  2. De beheerder evalueert en categoriseert de melding en voert een eerste onderzoek uit. Aanvullende informatie of documentatie kan via een anonieme dialoog in het systeem worden opgevraagd bij de whistleblower.
  3. De melding wordt afgehandeld op basis van de aard ervan. In eerste instantie wordt een intern onderzoek uitgevoerd. Ernstige zaken of zaken die verdere actie vereisen, worden doorverwezen naar de politie.
  4. De whistleblower wordt binnen 3 maanden na ontvangst op de hoogte gebracht van de genomen maatregelen. Voor lopende zaken worden regelmatige updates verstrekt.
  5. Persoonsgegevens in de melding worden verwerkt volgens het privacybeleid van Bramidan om naleving van de wetgeving inzake gegevensbescherming te waarborgen.
  6. Wanneer de melding niet langer relevant is, wordt deze uit het systeem verwijderd.

Melding doen bij WhistleSystem

Bij het melden moet u inloggen en de volgende gegevens gebruiken:

  • Log-in: Bramidan
  • Wachtwoord: U19bVF5tz

Vul vervolgens het formulier in met de benodigde informatie en dien de melding in.

Na het indienen van de melding wordt een unieke meldings-ID weergegeven. Deze ID moet veilig worden opgeslagen, en u kunt overwegen een foto ervan te maken.

Met de ID kunt u opnieuw inloggen en de melding openen, zodat u een anonieme dialoog kunt starten als er vervolgvragen zijn van een beheerder van het systeem.

We raden u aan om regelmatig in te loggen nadat de melding is ingediend, om eventuele vervolgvragen te beantwoorden.